יום שבת, 13 בפברואר 2010

מאמר לימוד שבועי

כל שבוע יהיה קטע מהמסורת שמישהו יפרסם ונדון ונלמד אותו במשך השבוע.

הורדה של המאמר של השבוע כאן : הורדה מאמר שבועי

4 תגובות:

  1. הדבר פשוט כמו שכתוב בכותרת, ככה יהיו לנו דיונים חופשיים ודיונים שהם יותר לימודיים ודבוקים לטקסט.
    מי יפרסם מתי פשוט יוחלט ונודיע לאותו אחד מראש כדי שיוכל לבחור קטע.
    הקטע לא צריך להיות קצר אבל גם שלא יהיה ארוך יותר מארבע עמודים.

    מאמר ראשון להשבוע:
    לא משהו מיוחד. קטע מהקדמה לספר פנים מאירות ומסבירות של בעל הסולם.

    הורדה בלינקים משמאל (באגף המוסיקה) או פה למלעה.

    השבמחק
  2. היה לי קצת ארוך אבל זה בטח ענין של הרגל

    לדעתי אצל חיות ענין טוב ורע צמוד ומקביל לאמת ושקר וכך היה המצב אצל האדם לפני החטא.
    כל ענין הנחש הוא ההפרדה ביניהם דהיינו-שהיום טוב ורע אינם מקבילים לאמת ושקר, לכן יש הרואים בעבירות ובדברים המזיקים גם פיזית- עונג.
    ובכך התיקון וההטבה בהקשר לכלים חיצוניים ולבושים שדובר בתחילת המאמר-בכך שרואים בבירור שהתרחקנו מהאור/קדושה/אמת/טוב עולה הרצון ואיתו המודעות של הקרבה לטוב והפעם עם השלמת החיסרון הראשוני- מודעות ההטבה והקרבה לבורא. כמו שהיה באדם לפני החטא ע"פ המאמר שע"י שיוכלו מהרע יבינו מעלתם שהייתה ויוכלו לחזור לשם במודע.

    השבמחק
  3. זה על הכיפאק, אבל מדובר שם על כך שחטא עץ הדעת היה בכונה תחילה כדי להגדיל כלים ולרכוש כלים נוספים. דוקא ע"י הפירוד. דבר שלא היה לפני החטא.
    ואת הכלים שהוא רוכש משולחן הס"א הוא מקדש והם הופכים להיות כלים של קדושה שלא היו לפני החטא.

    בעיקר הוא כותב על זה בסוף.
    לא זה מה שכתוב? כלומר שיש כלים גדולים יותר ונוספים לחוות את הקדושה, מאשר לפני החטא?
    לא בזמן הקלקול אלא בסוף התיקון אחרי הנפילה דוקא.

    כמו שהאריז"ל כתב - לשם מה ירדה הנשמה לעולם? - ירידה לצורך עליה.

    תקן אותי אם אני טועה בקשר למה שכתוב.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.