יום שישי, 26 במרץ 2010

מה נישתנה הלילה הזה

3 תגובות:

  1. 4 קושיות נישאלתי לפני החג

    1-1מדוע יציאת מצרים היתה דווקא בעוצמות ומכות
    ולא בהסכמה מצרית?

    2-למה 'פסח מצה ומרור' לא על פי הסדר?

    3-מדוע הכוס ה-5 רק ניספח ל-4 כוסות
    הרי יש לה גם מילה בפסוק. והבאתי.?

    4-אם חמץ= יצר הרע גאווה ניפוח.למה לא אוכלים
    מצה כל השנה?

    שבת שלום.

    השבמחק
  2. איזה ניר!

    אני יכול להעלות השערה לשאלה הרביעית..
    כנראה שבחמץ יש משהו לברר. אחרת בכלל לא היה לחם והיינו באמת אוכלים כביכול רק מצות. אבל "בזעת אפיך תאכל לחם." זה קשור איכשהוא. שהעבודה שלנו היא גם בתוך החמץ. ובפסח יש עבודה מסויימת שהיא 'ביעור החמץ' ובדיקת חמץ - כל מיני ברורים על הגאווה, איפה היא מסתתרת וכשמוצאים אז שורפים!

    פסח קשור לתשובה מיראה (אולי זה קשור למכות, לשאלה הראשונה שלך..) שהוא מה שאומרים - לברוח! אתה עוזב את החמץ = הגאווה, ובורח בחיפזון למדבר, אחר דבר האל ומתוך פחד מהמצרים ומפרעה.

    יש עוד עבודה פנימית שהיא בתוך הגאווה, והיא מעמתת אותך אם הגאווה פנים מול פנים- הפעם בלי לברוח, הפעם זו תשובה מאהבה. הרי לחם זה דבר קדוש.
    ברכת המזון, ועוד יותר - לחם הפנים.

    זה מה שעולה לי.. שנזכה להפך גאווה סרוחה לגאוות השם! שבת שלום ניר וכולם!

    השבמחק
  3. קצת בהומור כי אין לי ממש כח לחשוב כעת...

    1. אתה לא יודע שהערבים מבינים רק בשפת הכח... בלי מכות זה לא היה הולך...
    2. נכתב לפי הטעם הטוב, קודם כל בשר קרבן פסח, אח"כ מצה המשברת את השיניים ובסוף מרור הממרר את הפה.

    זהו בינתיים...

    אני חייב לציין שהשאלה הרביעית הכי מטרידה ומעניינת.

    מה עם תשובות? לא יפה להביא רק שאלות.

    איך בצבא??
    מתגעגעים אליך ניר!!
    נתראה בחג?

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.