יום שישי, 12 במרץ 2010

זמן לעשות

כמו שכולכם שמעתם ראובן חזר עם בשורות מעניינות, ארגון בני ברוך מעוניין לשתף איתנו פעולה, באופן של דיאלוג באתר שאנחנו נקים.
עכשיו אני יודע שזה מעורר פחדים והתנגדויות, אבל באמת שמי שחזק באמונתו לא צריך לחשוש מלפגוש אנשים שהדרך שלהם שונה משלו, במיוחד אם הדרך הזאת היא באופן מוצהר בתוך המסורת של העם שלנו וחשוב מכך (לדעתי) מכוונת באופן מוצהר לתיקון עולם.
על הדרך אפשר להתווכח, אפילו מומלץ להתווכח, למעשה זה כנראה הרבה ממה שנעשה שם.

היה זה הרב אשלג שאמר (ולרב קוק יש ציטוט דומה) שפירוד בדעות הוא טוב וחיוני כל עוד יש חיבור בלב. אז הנה יש לנו אפשרות אמיתית לבדוק האם אנחנו מסוגלים לפירוד גדול בדעות יחד עם חיבור גדול בלב (ימי חמישי מראים את זה מעל לכל ספק לדעתי אז אני לא חושב שיש מה לדאוג אבל בכל זאת הדאגה עולה כל פעם מחדש)

נראה לי שכדי שנעלה על הסוס לפני שהוא יברח, ולפני שיברח לנו האומץ. אני מציע לעשות פגישה ייעודית שתדון במה אנחנו יכולים לעשות באתר כזה (שוב, האתר הוא שלנו וביצירתנו), אלו דברים היינו רוצים שיהיו שם, מי רוצה לתרום לו ומה, ואיזה אופן של קשר היינו רוצים לקיים עם בני ברוך או עם קבוצות אחרות בעלות שאיפה לדבקות.

כל הזמן שאני כותב אני מרגיש את הפחד של כולם.. אז תעיפו אותו לכל הרוחות! לכל הרוחות!

אם כל אחד יביא את עצמו ואת הרצון שלו ואת האמונה שלו הכל יהיה בסדר.

אם זה נוח למספיק אנשים, נפגשים ביום ראשון בערב לדבר על ההתחלה של זה

כל מי שמעז, מוזמן.
וגם מי שמפחד.

באהבה,
אסף.

41 תגובות:

  1. ואמר הגדול מכולם "......והעיקר, לא לפחד כלל!!"

    ממה יש לפחד, כולנו עברנו מה שעברנו בחיים,כבר עברנו תפניות.
    מי שמפחד לעולם לא יגיע לאמת, סליחה....לאמת לאמיתה!!

    יוזמה מבורכת, רק אשמח לדעת מה תכלית הפגישות

    השבמחק
  2. מי שפוחד שיילך להתבודד
    ומי שאמיץ שישתה הרבה מיץ
    אני בפנים! - לא יודע אבל אם אוכל להגיע בראשון
    שבת שלום

    השבמחק
  3. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  4. יניב, לשאלתך: המטרה היא חיבור בישראל.

    אתה שואף לתכלית? גם הם. במקום שבו כל אחד מאיתנו אומר "אין לי חלק ונחלה בתוכם" באותו המקום ובאותה המידה אנו מרחיקים את עצמנו מהמטרה המשותפת של גילוי ייחודו.

    "בצורה הכי פשוטה - אנחנו מכירים בעובדה שבני ברוך עושים עבודה נפלאה בקירוב לבבות יחדיו אל בורא עולם ומובילים אל תכלית הבריאה ומאחדים את האנשים?

    אז נגיד הדרך היא שונה (עוד צריך לברר במה. לרוב בלבושים החיצוניים). אנחנו יותר קרובים למסורת המעשית. אבל זה לא מוריד מערך של שום עשיה שמקרבת בין חלקים של ישראל. זה בטח ובטח לא אמור להפריד בין אנשים שרוצים להתקרב יחדיו לבורא עולם גם אם הדרך הגשמית קצת שונה.

    השוני בחיצונות לא אומר כלום על החיבור ועל אמיתת הכוונה לעבוד את בורא עולם יחדיו, כאיש אחד בלב אחד". (הקטע האחרון נלקח מהתכתבות שלי עם תומר אתמול).

    הכוונה לא להתנגח ולהתווכח לשם וויכוח. הכוונה היא להגיע לחיבור, כי הוא העיקר. כי "הוא ושמו אחד"! וכידוע שמו זו השכינה הקדושה. וכידוע השכינה היא כלל נשמות ישראל. כל עוד אין השתוקקות בישראל לחידוש החיבור בין הנשמות, לחוויה ממשית של זה, אז השכינה נמצאת בעפר. וזה עיקר הגלות.

    כרגע הזדמן לפתחנו רצון ופתיחות משותפת (מקווה)לחיבור. יש כוונה שמשתמעת מפורשות מהפגישות האחרונות שלי עם הרב לייטמן לשיתוף פעולה. אז אל לנו לדחות אותה. יש הרבה עבודה רוחנית בחיבור מעל למה שמפריד בינינו. ולמען האמת - זו היא כל עבודת ה', זה רק עדיין לא התברר לאנשים עד כמה אין שום דבר מלבד זה. ואהבת לרעך כמוך אני ה'. וזה כולל את כל התורה כולה בפנים.

    רק מתוך העלאת השכינה מעפרה אפשר ליישב את כל אותן המחלוקות שבהם תמונה כרגע עיקר שנאת החינם.

    השבמחק
  5. ועתה לעצם העניין: מה שכרגע עומד על הפרק זה הקמת אתר תוכן המשולב מטקסטים (שאנחנו והם יכתבו בייחד או בנפרד) ווידאו של פגישות "רב שיח" של כמה אנשים מאצלנו וכמה אנשים מהם. המטרה של הדיאולוגים היא לא הוויכוח. אין שום עניין ליצור זירת "פופוליטיקה". הכוונה היא להתכלל עם החסרונות של אחד עם השני ולהגיע לחיבור מתוך בירור האמת. זו המטרה המוצהרת שעלתה כמה פעמים בשיחה עם הרב לייטמן.

    האתר יהיה שייך לקבוצה שלנו, תחת שמנו (באשר יבחר). בני ברוך מוכנים לתת את שירותי צילום, עריכת הווידאו ובניית אתר.

    הרבה שאלות צריכות להתברר בינינו. לשם כך כדאי שניפגש כהצעת אסף לפגישה ייעודית. בבקשה שכל אחד יכתוב מתי הוא כן יכול להיפגש וננסה לארגן את זה בהקדם. גם מהצד השני מצפים לתשובות וגם גבריאל נוסע ביום רביעי.

    השבמחק
  6. אני מסכים עם אסף, והפגישה ביום ראשון נראה לי שהיא בכדי לגבש ולראות מה יש לנו לתת, מה יש לנו כקבוצה או כיחידים או גם וגם. איך זה יכול לצאת החוצה, באיזה אופן, באיזו מדיה, למי בכלל וכו'...

    יש רצון לתמוך בנו, ולקדם את מה שקורה פה. וליצור עוד חיבור עם עוד נתח רציני ומסור ביותר של העם.
    אני בעד!!!

    השבמחק
  7. יאללה תותחים.

    אני חושב שהצלחנו לדבוק באהבת העצם במידה מספקת כדי לא לפחד.

    הגדולה תהיה לבוא עם יכולת לאחוז בשתי המידות ביחד, של אהבת ישראל ללא תנאי, להסתכל אחד על השני ולדעת שאנחנו אחד ובמקביל לאחוז בברור המתבקש.

    מקסימום - "נפרד כאוהבים"

    ועוד משהו מאוד חשוב,

    לכל הרוחות!!!

    השבמחק
  8. ועוד משהו...

    הרבה יותר קל לעבוד את הקב"ה שנמצא "אי שם", ריבון כל העולמים שכבודו מלא עולם. קל יותר "לצאת מגדרך" בעבודת "המופשט הבלתי נראה".

    חלילה וחס אני לא מזלזל בזה!!! גם לזה חלק חושב מאד. אבל... "נמצא שעבדות אלהים, הוא משום אהבה עצמית. וממילא לא יארע לאדם לעולם שום פעולה, שיהיה מחוץ למסגרת גופו עצמו, שיוכל להתרומם בשבילה, אפילו כחוט השערה ממעל לקרקע הטבע.

    משום שהעבודה במצוות שבין אדם למקום ית' - הוא קבוע ומסויים, ואין לו תובעים, והאדם מתרגל בו בנקל - וכל שעושה מחמת הרגל כבר אינו מסוגל להביא לו תועלת כנודע.

    משא"כ המצות שבין אדם לחבירו - הוא בלתי קבוע ובלתי מסויים, והתובעים מסבבים אותו בכל אשר יפנה - ועל כן סגולתם יותר בטוחה ומטרתם יותר קרובה". (בעל הסולם, מתן תורה)

    עבודת ה' הוא במקום השבר. במקום שבו אי אפשר לראות את ייחודו, בדחייה שלנו מזולתנו, מאחינו. במה שמבקש להחריב כל זכר לחיבור. שם היא עבודת ה'.

    אותו הפחד שאסף דיבר עליו יכול להתלבש באלף ואחד לבושים, לבושים דווקא יפים והגיוניים. בחוסר עניין, בבושה, בהתנגדות מנומקת מאד.

    אז מה שיש לי לומר על זה זה... לכל הרוחות!!!

    השבמחק
  9. תגובה ראשונית:
    "לכו לכל הרוחות!!!"
    ימה וקדמה צפונה ונגבה ותאירו את אור התורה בכל מקום אפשרי.

    השבמחק
  10. לעצם העניין:
    ממש לא נראה לי שאני יכול להגיע מחר וכמו שאמרתי לראובן, עד אחרי פסח אני לא רואה אצלי זמן פנוי אמיתי. הכל צפוף מידי לצערי.
    לעניין הרב לייטמן:
    כבר אמרתי ביום חמישי, קשה לי לעבוד מול אנשים בעלי דעות מוחלטות בכל תחום.
    אני מעדיף אנשים שמטרתם היא בירור משותף.
    ההתרשמות שלי מההכרות המאוד שטחית עם בני ברוך, היא שהם אנשים שכבר הגיעו לאיזושהי אמת, פועלים על פיה ומטרתם היא להפיצה ברחבי העולם.
    לי קשה עם זה.
    לא מתאים לי שינסו "לשכנע" אותי באיזו אמת מסויימת. גם אם במהלך הנסיון יתפתח דיאלוג מפרה ומעניין כלל שיהיה, אני בא ממקום אחר כפי שאמרתי, ממקום של בירור משותף.
    כאשר אגבש לעצמי אמת כלשהי שתהיה ברורה לי, אשמח להחליף דעות ולנהל דיאלוגים אודותיה. דיאולוג במצבי כיום מול בני ברוך אינו סימטרי.
    לכן כבר זמן רב שאני לא מנהל דיונים וויכוחים עם אנשים הבטוחים שהאמת נמצאת בצד שלהם. אני שמח ללמוד יחד עם כולם ולא מכולם.
    כפי שקשה לי ללמוד מרב, משום שכרב בד"כ הוא בטוח שהאמת המוחלטת נמצאת בידיים שלו.
    אני יותר ספקן מטבעי וממצבי.
    אין לי בעיה שאנשים מבני ברוך ואנו נלמד במשותף אפילו את כתבי הרב אשלג, אבל שזה יהיה עיקר ותכלית המפגש.
    לגבי דיונים מצולמים:
    לעת עתה אני מסכים עם יניב שזו יכולה להיות הצגה אחת גדולה. אנשים ברוב המקרים אינם מתנהגים באופן טבעי מול המצלמה והדיון נעשה יותר בצורה של איך אני אראה ולא מהי האמת.
    אולי אני טועה בעניין.
    למה חשוב כל העניין הזה של אתר ודיונים מצולמים?
    אודה על האמת, אני מרגיש שיש אנשים בקבוצה שרוצים להגיע לאיזה מקום בעשייה הרוחנית הציבורית וחושבים שיש לנו כקבוצה "תפקיד" כזה בעולם. יתכן שהם צודקים, לי בינתיים אין יומרות כלל עולמיות כאלה... אני מעדיף לבנתיים לפעול בקטן, הכי קטן שיש "אני עצמי". לאט לאט להגיע הלאה באופן טבעי ולא מאולץ למקומות אחרים.
    אם אתחיל לפעול בגדול אגיע ליוהרה ותחושה שיש לי איזו שהיא אמת מוחלטת. אפול לבור שרבים נפלו אליו וחושבים שהאמת המוחלטת נמצאת בידים שלהם.
    לדעתי, תיקון העולם אמור להתבצע באופן אישי ע"י כל אחד ואחד ולא שאנשים מוכשרים וחכמים ככל שיהיהו יעשו עבורם קיצורי דרך.

    כתבתי הרבה מחשבות ויש לי עוד בעניין
    אולי בהמשך.
    מיכה וניר, מה דעתכם?
    גבריאל, עודד, היכן אתם בעניין?
    יבגני, בכלל מנותק לאחרונה... אולי בעניין הזה תביע דעה?!

    שבוע נפלא לכולם
    אני השבוע יוצא לטיול ארוך ולא אהיה ע"י המחשב
    שלמה

    השבמחק
  11. ראובן:
    אני לא חושב שההתנגדות (לא ממש התנגדות לרעיון, אתאכזב מאוד אם אתם לא תלכו, ההתנגדות פנימית שלי אישית) המנומקת שלי היא תוצאה של איזה פחד שאני צריך להתגבר עליו.
    הנסיון המאוד ארוך שלי בדיונים עם חסידי ברסלב, חב"ד, חרדים, שמאלנים, מתנחלים ואחרים הוכיח לי שאנשים הבטוחים שהאמת נמצאת ברשותם, אינם מנהלים בירור אמיתי אלא שכנוע בצורת ויכוח שבד"כ הוא חסר תוחלת ותועלת.
    אני אכן פוחד לבזבז את זמני בדיונים חסרי תועלת.
    לכן אני בד"כ מעדיף לנהל שיחות, דיאלוגים, דיונים ובירורים מול ויחד עם אנשים מחפשי דרך כמוני. כך אני מגיע לאמת שלי ולא של אחרים.
    אולי זה בא ממקום של גאווה (שאני משליך אותה על הצד שכנגד...), ולכן איני יכול לקבל אמת ממישהו הטוען לאמת מוחלטת. יתכן. אין לי מה לומר על זה. אבל כך התחושה הפנימית שלי אומרת לי לפעול.
    אשמח לברר במשותף את העניין הזה עצמו.

    שוב שבוע טוב
    שלמה

    השבמחק
  12. אסף!
    עוד משהו:

    אתה כותב שאתה מרגיש את הפחד של כולם...
    פחד, מהו?
    אם יש פחד פנימי ממשהו מסויים, זה משהו שאסור להתעלם ממנו.
    פחד הוא משהו מאוד אמיתי וכלי הישרדותי מס' אחד בעולם החומר והרוח כאחד.
    צריך להתמודד או לברוח מהגורם המפחיד.
    תגובת "התמודד או ברח" היא תגובה אבולוציונית בסיסית בעולם החי והאדם בכלל.
    אם אתמודד עם הפחד בלי שיש לי כלים להתמודדות, אני עלול לאבד את עצמי לדעת. אם לא אתמודד כשכן יש לי כלים להתמודדות, אני נשאר במקום קטן ונמוך בלי יכולת להתקדם ולהתרומם.
    זה לגבי אנשים שבאמת פוחדים מקיום מפגש עם מי שדרכו האמונית שונה משלהם. זכותם לברוח ממה שהם מרגישים כאיום מול האמונה שכן קיימת בתוכם וזכותם להתמודד. שני הדרכים יעילות לחיזוק האמונה וההישרדות...
    המקום שאני נמצא בו הוא כאמור שונה. אני לא מרגיש פחד לנהל כל דיון וויכוח. עשיתי זאת שנים ארוכות ועדיין עושה זאת מידי פעם. אך אני מעדיף בירור מושתף כפי שאמרתי לעיל.
    שבוע טוב

    השבמחק
  13. אבל אתה מוכן לפגוש אמת? כי האמת היא אחת.
    היא לא מבטלת ברורים, ואני לא אומר שמישהוא דווקא אוחז בה בשלמות. אבל לי ברור שאמת זו חוויה פנימית ולא תפיסה חיצונית או רעיון או אידיאולוגיה. אני מבין את הפחד ואת התחושה של חוסר קשר וחוסר שותפות עם מישהו שכביכול מחזיק באמת. אבל גם שנפגשנו כולנו כל אחד היה לו את ה"אמת" שלו ועדיין יש לו אמיתות שבאים לידי ברור כזה או אחר, עם קושי כזה או אחר.

    מעבר לשאלה עם יש אפשרות לברור משותף עם החברה שם. יש להם (לפי מה שאני מרגיש לפחות) רצון לקדם ולתמוך בקבוצה שלנו. ואז השאלה היא האם יש לנו מוכנות ורצון לעשות עוד צעד קדימה, (וכמובן אם זה הזמן) ולגדול עוד קצת ולצאת כלפי חוץ.
    זה יכול להיות כל רעיון שהוא, ושלכל אחד יהיה חלק ומקום לתת את עצמו, כל אחד מאיתנו יש לו רצון להשפיע כזה או אחר, וכולנו עושים את-זה עם האנשים שאנו פוגשים ביום-יום, בין אם במכינה של ניר, בטיולים שלך שלמה, במכון מאיר של גבריאל, בתלמידי גיטרה וטאי-צ'י של יבגני והשאלה שאני שואל אם אנחנו רוצים להתגבש למשהו יותר מוחשי. עם קשר או בלי קשר לבני ברוך.

    שבוע טוב והרבה אומץ לכולנו, שנפרוץ את ים סוף!!!

    השבמחק
  14. שבוע טוב לכולם

    אהיה קצת עסוק לפני הטיסה אז הנה מחשבותיי:

    לא כדאי לדעתי לעשות פרוייקט "בחסות" בני ברוך בתור אירגון, במיוחד כשאפשר לעשות אותו הדבר באופן עצמאי (ויותר טוב).

    באשר לרעיון עצמו- מעניין מאוד... "כל ישראל חברים"... יהודים פשוטים מחפשים את האמת בדורנו... שלשה מאיתנו בשיחה גלויה עם נציגים מכל שבטי ישראל... תוכנית א': אנחנו ושלשה חרדים, תוכנית ב': אנחנו וג' חילונים רוחניים, תוכנית ג': אנחנו וג'מרכזניקים, וטוב נו נכניס גם את בני ברוך לתוכנית כלשהי...

    נארח, ניצור קשרים, נקשיב, נלמד ונעשה טרור עם חיוך ... ננסה לזהות וליצור את המגמה המשותפת... נשבור גבולות ונחדש ב"ה

    יחד כל שבטי ישראל- לא?

    השבמחק
  15. שלום!
    מסכים מאוד למשפט הראשון
    "לא לעשות משהו "בחסות" בני ברוך אלא באופן עצמאי.
    אמנם "בני ברוך" בתוך המסורת כמו שכתב אסף בהתלה, אבל הם מחוץ לקונצנזוס, מה לעשות...
    שיוכנו לבני ברוך יתייג אותנו באופן מאוד מסויים שימנע מאיתנו להמשיך ולפעול בעתיד מחוץ לתיוג הזה.
    זה סיבה נוספת בנוסף למה שכבר כתבתי לעיל.
    לגבי עצם הרעיון של גבריאל, נשמע לא רע. מפגשים עם חלקים שונים בעם לצורך בירור רוחני משותף.
    גבריאל: אתה בעד מפגשים מצולמים?

    השבמחק
  16. הגאולה הגיע!! גבריאל כותב בבלוג!! :)

    בתכל'ס לא נראה לי שבני-ברוך רוצים לקחת אותנו תחת חסותם או להכתיב לנו מה לעשות. אם זה כך לא נראה לי שזה יעניין מישהו מאיתנו. מה שנראה לי (ועוד בברור בשיחות טלפון בין ראובן ללייטמן ולחברה בבני-ברוך) שהם מחפשים מישהו שיכיל את הקהל הדתי- מה שהם לא עושים. אבל זה עוד בברור...

    ובלי קשר לזה אני בעד הרעיון. טרור רוחני.. נראה לי שאנחנו יחידת עלית בזה :)
    צריך לפתח את רעיון יותר לעומק איך ומה לעשות.
    על זה גם נראה לי שנדבר מחר, מי שלא יוכל להגיע אולי שיהיה לפחות בסקייפ.

    השבמחק
  17. קודם כל -איזה יופי לראות תגובה שלך פה. סוף סוף מישהו רציני.

    שלמה ויניב - פחד מצלמה נובע מתוך גאוה נטו. בעבר אם מישהו היה מצלם אותי הייתי על גבול של להעביר אותו מהעולם ביסורים נוראיים, מזל שיש השגחה פרטית. אבל זה עובר, מפסיקים להיות תינוקות. מתרגלים ומפסיקים להתרגש מכל מיני שטויות.

    יש שינויים. ראובן קיבל טלפון חדש. נראה מה יהיה.

    אני איתך גבריאל. בוא נרים את הפרוייקט הזה, זה יכול להיות נהדר. יש לנו את כל הכלים. חבל שאתה נוסע לחודש, תעשה חשבון בסקייפ, שנוכל להיות בקשר!


    חולה עליכם אנשים אהובים.

    השבמחק
  18. אגב. אף פעם לא דובר על שיוך לבני ברוך, אין דבר כזה זה לא יכול להיות גם אם רוצים. אין מה לדבר על זה בכלל.

    דובר על שותפות בלבד. אבל שותפות בפועל.

    השבמחק
  19. אם הכסף ממקןר בלעדי- כמובן שלא אתנגד לתרומות כנות

    השבמחק
  20. וואו! כמה נכתב פה. ייקח לי שנה לענות על הכל :)

    אתחיל מהסוף. שלמה אם יש דבר שאני יכול להגיד בצורה ברורה וחד משמעית, זה שלבני ברוך אין שום עניין לקחת אותנו תחת חסותם. הם מוכנים להעמיד לרשותנו חלק מהאמצעים שיש להם (וידאו וכל מה שקשור בזה, בניית אתר אם נצתרך וכדומה) אבל מבחינתם ששמם לא יהיה מוזכר בכלל. שאף אחד לא יבוא אליהם. הם לא מתכוונים לנהל אותנו.
    מה שכן זה שיתוף פעולה. כשהגעתי ביום שלישי לשיחה עם לייטמן סיפרתי לו על הכל: מה קרה מאז שאנחנו עזבנו את בני ברוך, על הקיום של הקבוצה שלנו, על האופי שלה - שהוא אופי שונה מבני ברוך... העלתי את שיתוף הפעולה כאפשרות, בשביל לבדוק את המוכנות מצידם וגם מצידנו למשהו כזה. השיתוף פעולה בעיניי חשוב מהסיבות שהזכרתי למעלה. באופן טאורתי זה יכול לקרות מחר עם כל אחד ששואף לאותה התכלית שהקבוצה שלנו שואפת - חיבור בישראל, גילוי אלוקות ובירור האמת. אבל כרגע בני ברוך הם העומדים על הפרק.

    לליטמן חשוב להגיע לקהל הדתי. יחד עם זאת אין לו רצון ויכולת (״כלים״ כלשונו) לקהל דתי. אחד הדברים שנאמרו בפגישה זה שמבחינתו שכל מי שיתעניין בעקבות כל פעולה משותפת באשר היא -שיבוא אלינו. שוב, מבחינתו אפילו לא להזכיר את בני ברוך.

    אני מבין טוב מאד את הרצון של גבריאל (ואף מברר אותו ברצינות כשלעצמי) לעשות את הדברים ״לבד״. אבל מאד חשוב להבין מאיפה הרצון הזה נובע. אם הרצון הזה נובע מפירוד ושבירה, אז זה בעיה.

    באשר לאילגיטימציה שיש לבני ברוך, מבחינתי זה שורש הקלקול בעם שלנו. לשלול. אני יכול להגיד שכך או כך אנשים שיתקשרו אלינו מאיזה צד שזה לא יהיה יצתרכו לברר את האמת מפסולת הדעות הקדומות שלהם. מבחינתי זה חלק מעניין הרב שיח שעלה כרעיון בשיחה עם לייטמן. אגב באותה השיחה הוזכר כמה פעמים שהעניין זה לא הוויכוחים. שאף אחד לא אמור לשכנע אף אחד. אלא הכוונה זה לברר עמדות, לנסות להבין צד אחד את השני ולהוציא מזה מקום של חיבור בין אם מדובר כלפינו ובין אם מדובר כלפי העם. עד כמה זה יצא אל הפועל, אינני יודע. יש בבני ברוך אנשים מאד רגישים וחכמים. אני מאמין שנוכל לקיים את השיח בצורה נקיה.

    יכול להיות שאנחנו באמת צריכים להקים את האתר ולהכדיר את החברה שלנו בלי התערבות כלשהי מצידם. אבל את החלק של הרב שיח בפועל או הכתיבה המשותפת, אם תתפתח כזו, לדעתי אל לנו לשלול.

    את כל זה כתבתי מהאייפון היות ויוכי על המחשב. מצטער על השגיאות שאני בטוח שיש בשפע.

    השבמחק
  21. גבריאל, אני מבין את הנוסחה. שותפות + כסף = חסות. סבבה. בוא נעשה רק שותפות. בלי כסף. נעשה הכל בכוחות עצמנו מלבד הצילומים.

    השבמחק
  22. אני לא מבין את הנוסחה הזו כל-כך..
    זו תפיסה שלנו לגבי שליטה וכסף. "אם הוא בעל הכסף אז הוא שולט." זו תפיסה שבורה אני חושב.

    למרות שאולי זה דבר נכון עכשיו.. אבל לדעת לקבל כסף למטרה אחת נעלה זה משהו שנצתרך ללמוד.
    ואני לא רואה הבדל בין תרומות אחרות לבין "תרומות" מבני-ברוך..

    השבמחק
  23. טוב, הנה משהו פרקטי לבירור. הרב לייטמן מעוניין להוציא חוברת מאמרי בעל הסולם בפסח ולהפיץ בבתי כנסת.
    הוא רוצה לכתוב את השם שלנו על זה, כדי שנהיה הכתובת לכל מי שיהיה מעוניין ב״בית חברתי״ בעקבות זה (אם יהיו כאלה). זאת למרות שהבהרתי לו מפורשות שאנחנו לא לומדים כאן את בעל הסולם דווקא.
    מה אומרים? אם כן צריך להתגבש עם שם לקבוצה. (אגב גם בלי קשר לזה לא היה מזיק)

    השבמחק
  24. אם אנחנו רצינים אני מציע כדלקמן:

    1. שכל אחד מאיתנו יחשוב על שלשה עקרונות שמאחדים בינינו ועוד שלש מטרות מופשטות לטווח הביוני\ רחוק
    2. ניפגש וננסה לנסח את הדברים בצורה מוסכמת ברורה ופשוטה
    3. על בסיס העקרונות הללו נקים אירגון\ עמותה\ מהשיהיה עם שם וסיסמאות
    4. נגדיר פרוייקט או פרוייקטים לטווח הקצר (אתר אינטרנט, עלון, תוכנית מצולמת, טיול, וכו')
    5. על סמך דברים אלה נגייס כספים, תומכים, מתדבים, וכו'- נראה איך לבצע

    לדעתי חשוב לפני הכל להיותמאוחדים מגובשים ומכוונים - בלי זה ניבלע- וזה ה"פחד" הלגיטימי מאוד שנובע משכל ישר

    מחילה אם אני כבד ורציני- כך נולדתי

    לילה טוב

    השבמחק
  25. ברוך ה׳ שכך נולדת. אחרת איפה היינו מוצאים אחד כמוך? :)

    נשמע לי כמו רעיון מצויין. עוד לפני נסיעתך?

    השבמחק
  26. סבבה שלמה, מסכים עם כל מה שאמרת. ומכיר את חוסר הרצון או ה"פחד" לא להיות שמקום שישפיע עליך בצורה "אלימה" לפני שאתה מרגיש מגובש או שלם מספיק. ברחתי ממקומות כאלה המון פעמים בשנים האחרונות, בהן היה לי צורך לבירור פנימי ללא מעורבות חיצונית דורסת. אצלי זה היה לרוב התנתקות מהעולם החילוני ממנו באתי, מהחברים הקודמים שלי, מהאוניברסיטה. רק עכשיו אני מתחיל להרגיש ביטחון לפגוש שוב את חברי הישנים ואת העולם שממנו באתי שוב בישירות ופנים אל פנים. אז בקיצור, אני מכבד את זה לגמרי.

    השבמחק
  27. מסכים עם גבריאל במאה אחוז. נראה לי מחויב שנתגבש כל אחד לעצמו, ובמשותף, בלי מעורבות חיצונית שתבלבל, ושהמפגש (עם העולם החיצון) יהיה כבר מנקודה שיש בה אצלנו הסכמה משותפת כלשהי. ורשימת העקרונות נראית לי רעיון מצויין. אני אנסה:
    1. המטרה היא הטבה שלמה ואמיתית לכל הבריות שיש. לטובים ולרעים.
    2. הרע, ומה שמפריד בין אנשים נובע מחוסר הבנה של המציאות הפנימית של העולם, המציאות הפנימית של האדם, והקשר ביניהם. המטרה שלנו היא לברר יחד, ולנסות לתמוך בבירור אמיתי כזה גם בעולם.
    3. לכל אדם ויצור יש מקום ותכלית בבריאה. עלינו לפעול ולגשת לכל אחד מתוך כבוד מוחלט ואמיתי, כי במקום ששוכנת גאווה אין אמת ואין אהבה.

    השבמחק
  28. שלום לכולם.
    לדעתי לא יזיק מפגש חד פעמי ובלתי מחייב עם בני ברוך (או כל יצור אחר בעם ובעולם)כדי לראות ולהרגיש את פני הדברים,אם המטרות באמת זהות,ואם אנו יכולים לעזור אחד לשני -עם או בלי קשר מחייב/מוגדר.מצד שני כדאי לחשוב מה יש לנו לתת לעם ישראל וכמה זה תלוי/קשור לבני ברוך.
    חשוב לא להילחץ מהזדמנויות כאלה, סוסים לא בורחים הם לרוב ממשיכים להסתובב בשטח, כשנהיה מוכנים נוכל לתפוס אחד.אגב סוסים מתרבים וגם בעוד שנה יוולדו סוסים חדשים.כוונתי שיש לנהוג באיפוק ולבחון את הדברים בנחת ולא להגיע להחלטות בלחץ זמן.
    לגבי הפחד- מי שלא פחד להיכנס לחדב"ז שלא יחשוש ממשהו חד פעמי.ובאופן כללי כבר אמרתי את דעתי הענין בעולם מבולבל כמו שלנו היא לבוא באומץ מול כל ענין ןלבחון אותו בכלים שלנו אחרת אפשר להיוולד עובד ע"ז וכך גם למות.
    לא הייתי משייך עצמי רשמית לאף אחד לפני שהייתי מכיר אותו ואת דרכו מספיק טוב.
    קשקשתי מספיק. צר לי על הבלגן וחוסר התכליתיות.
    שבוע טוב. מיכה

    השבמחק
  29. שלושת העקרונות שלי:

    א. גילוי ייחודו השלם והמוחלט, שזה אומר מבחינתי השגתו כטוב ומטיב בכל המקומות המתגלים במציאות.

    ב. השגה הפנימית של משמעות הייחוד בינינו, בירור ייחוד זה ודבקות בו כי הוא מבחינתי עיקר הגילוי של האלוקות (ראו את הסעיף הקודם). להגיע למצב שאנחנו כולנו כאיש אחד בלב אחד ממש (אגב לביאור עניין זה קראו את המאמר השבועי שתומר פרסם אתמול). זה הוא המצב המתוקן של כל פגם מבחינתי. רק מתוך החיבור הפנימי ניתן לבאר את האמת לאמיתה ולתקן עולם במלכות שדי.

    ג. מתוך השגה של שני הסעיפים הראשונים להשפיע את הטוב האלוקי לישראל ולעולם כולו. שזה אומר לתמוך בתהליך הכרת המציאות הפנימית, האישית והכללית, אצל כל אחד ואחת הבא על דרכנו. לעשות זאת מעל לכל המפריד, מעל לגאווה לשנאה לאי קבלה, מעל לדעה קדומה, מעל לגשמיות המפרידה.

    השבמחק
  30. מיכה, חזק כתמיד...

    רק על תעלם. תמשיך לעקוב אחרי ההתפתחויות כאן ותוסיף מדי פעם את ייחודיותך לדיון.

    :)

    השבמחק
  31. ניר!!!!!!!!!!
    אייכה????????????????

    השבמחק
  32. קשה לי להגיב להכל ולכתוב בצורה מסודרת. למרות זאת:
    אני מרגיש בין השורות איזה רצון של בני ברוך למנף את פעילותם במגזר הדתי דרך קבוצתנו. ואולי יותר מכך, לקבל לגיטימציה לפעילותם מאנשים דתיים.
    זה אומר שתהיה זיקה ברורה בין בני ברוך לחדב"ז...
    מה שאני לא לגמרי שלם איתו.
    כפי שאמרתי גם כאן וגם במפגשים לא מעט פעמים, אני לא מתחבר לטוטליטריות ומוחלטות.
    חוץ מזה, אשמח לעשות בירור אמיתי על הפעילות של בני ברוך. העניין הוא שהם מנוהלים עם היררכיה מאוד ברורה כפי שהתרשמתי מבחוץ וקשה לדעת מהי פעילותם ותפיסת עולמם האמיתית ומה נעשה רק כדי שזה יראה כך. העובדה שיש מקום חשוב בפעילותם לתקשורת והפצה להמונים מראה שבבני ברוך יש מקום חשוב מאוד ל"כיצד הדברים יראו"...
    למרות זאת, כל אחד מאיתנו אחראי לעצמו ולדעותיו וזכותו לעשות מה שהוא רוצה.כך שאם תתקבל החלטה על שיתוף פעולה עם בני ברוך, אצטרך לעשות את הבירורים מול עצמי בעניין.
    חוצמזה, אני ממש לא סגור עדיין על הקמת ארגון/עמותה וכו'. אולי, ושוב, רק אולי שם לקבוצה לבינתיים וגם זה הרבה לדעתי.
    פרסומים? אתר? למה זה טוב? הפצת דעות צריכה להעשות כשכבר יש בירור מהי תפיסת העולם ולא תוך כדי בירור עליה. אני ולדעתי עוד לא מעט מבין החברים בקבוצה, עדיין בשלבי הבירור לפני הפצת המעיינות החוצה.
    הפצת המעיינות החוצה (אם וכאשר..) גם היא צריכה לדעתי להעשות בצורה מאוד זהירה, שלא ניפול לבור של החכמים שכבר הגיעו לתשובות לכל השאלות, כפי שכבר כתבתי לעיל.
    אם אנסה לכתוב קווי יסוד לקבוצה, כפי שביקש גבריאל, זה יהיה בערך כך:
    1. בירור משותף אודות הדרכים לדבקות בבורא.
    2. עשייה משותפת המביאה לדבקות (לאחר שהובררה הדרך או הדרכים לדבקות...).
    3. סיוע הדדי של כל אחד מחברי הקבוצה לחבריו להגיע לדבקות האישית שלו.

    לגבי פעילות במישור הציבורי:
    1. לעודד עוד ועוד אנשים לעסוק בבירור, בקבוצות עבודה קטנות דוגמת חדב"ז...
    2. ליזום עשייה של קבוצות המביאה לידי דבקות (עשייה שאינה בירור או לימוד, זה כבר בסעיף הקודם... אלא עשייה ממש. שהעבודה הפיזית תהיה כלי לדבקות בבורא. - מוזיקה, אומנות עץ, טאצ'י, טיולים בטבע, עבודת אדמה וכדו').
    3. לפרגן לכל אחד ואחד שחושב שיש לו דרך בעבודת השם, את מימוש דרכו העצמית ואף לסייע לו לבצע את ייעודו בעולם למרות שזה לא בדיוק מה שאני או הקבוצה שלי חושבים.
    זהו בינתיים
    מצטער אם אני משבית שמחות
    שלמה

    השבמחק
  33. תומר:
    למה פחד ממצלמה נובע מגאווה נטו?
    אולי דווקא המרדף אחר המצלמה הוא נובע מגאווה?
    מסתבר לא פחות...
    לדעתי אין כאן לא פחד ולא גאווה, לא למי שרוצה להצטלם ולא למי שמתנגד להצטלם.
    יש כאן טיעון האומר שמול מצלמה מעדיפים לפעמים לדבר בצורה הנראית אמת כשלא בטוח שהיא אכן האמת.
    משמיעים מה שפופולארי ומה שישמע יותר טוב באשני המאזינים.
    זהו.

    השבמחק
  34. אתה לא משביט שמחות. מקומך לגטימי בהחלט. גם אם אני לא שותף לפחד שלבני ברוך יש איזה עניין מחתרתי שימומש דרכנו (יש הבדל בין רצונם להעביר את המסרים של התכלית, לבין "למנף את פעילותם במגזר הדתי דרך קבוצתנו").

    מבחינת בני ברוך שמם לא צריך להיות מוזכר בכלל. אבל כפי שאמרתי זה מקום ההבנה שלי את העניין, כפי שאני רואה אותו.

    דבר אחד בטוח, אני באתי לליטמן לא כיחיד, כתלמיד לשעבר, אלא כנציג של קבוצה קיימת עם אופי משלה וחיסרון משלה, ואם לא תהיה הסכמה אמיתית בקבוצה לגבי אופי הפעילות באשר היא, אז מבחינתי דבר לא יצא אל הפועל.

    באשר להפצת המעיינות החוצה, אתה לא מפיץ את הדעות המגובשות שלך, אלא את המסרים שמאחדים את כולנו ומהווים גישור מעל לכל המחלוקות שעולות נגיד בימי חמישי. זה מבחינתי הייחודיות בקבוצה שלנו. שאנחנו כלי רחב דיו להכיל כל אחד שלא שם תנאים לחיבור. זהו מסר בפני עצמו. אבל גם הוא יצתרך להתברר בינינו עוד ועוד.

    מתי אתה יוצא לטיול?

    השבמחק
  35. סבבה מיכה, מבחינה מסויימת מה שאתה אומר על הסוסים זה אמונה גדולה יותר, הדחיפות הנשמעת בקולי היא מתוך רצון להתקדם כמה שיותר מהר, אבל אם צריך עוד זמן אז ניקח עוד זמן. אולי לא סתם אומרים במסורת שלנו שכל מה שדרוש לנו זה סבלנות.
    רק לסבול יודעים היהודים האלה....
    ובקשר למה שאתה אומר שלמה על הצורך בהמשך הבירור אצלנו, גם מסכים, אבל אפשר לעשות בירור גם ברמת אינטסיביות גבוהה יותר, כנגד תוכניות מעשיות שלנו, או דעות או רצונות של אנשים אחרים, החלטות לעומת זאת צריך לעשות רק מתוך בירור שלם, עדיף לא לעשות מלעשות נזק, אבל לפעמים, יש גם זמנים שדורשים עקשנות, ועשייה, ועימות מול עולם העשייה.

    השבמחק
  36. איזה ברורים טובים כבר מתרחשים. לעמוד מול העשייה בהחלט דוחף ליותר ברורים

    בנתים קבענו לשמונה וחצי במפקדה של החד"בז :) חחח
    אז מי שיכול שינסה להגיע ומי שלא יכול שינסה להיות בקשר טלפוני או בסקייפ.

    המשך ביטוש מרענן לכולנו!

    השבמחק
  37. שלמה, אני עדיין חושב שזה גאוה נטו, זה מוכר לי... תכלס כל פחד ממש, וכמובן כבוד וכל זה שורשו בגאוה.

    במקום להתמקד בבלאגן של כבוד או איך אני יראה וכל וכל זה, להשתדל להתמקד בתכלית שלשמה הצילום, כל תכלית השימוש במצלמה במקרה הזה הוא כדי להשפיע ולתת לאנשים שמחפשים ומחכים לדוגמא ושאיפה לאיחוד הזדמנות אולי אם ירצה השם להתעורר להשראה ולתגבור הרצון המשותף.

    במקום להתמקד במצלמה להתמקד בהשפעה הטובה שאנחנו רוצים שתהיה, להתמקד בתפילה לבורא עולם שיכוון אותך לעשיה נכונה ושיקח ממנו כל דבר שרוצה לעקב את העשיה והכונה הזו, והכל יהיה בסדר.

    אין עצה נגד כבוד, כמו ששמעתי, חוץ מתפילה. אז לא יעזור להמנע ממצלמה.

    אבל כל זה לא קשור לכל הברור של החברה שרץ פה :)

    השבמחק
  38. זהו... יש עוד מלא דברים להגיד שלא נאמרו הערב ואפשר להמשיך לברר כאן. חוץ מזה שאני באמת אוהב את כולכם אהבה עזה, ולא יוותר על החברה שלכם לעולם.. :)

    לשם העצמת הברור וגם קצת לתת יותר רקע אני מחדש את ההצעה (אני לא זוכר של מי) להציץ קצת בערוץ או באתר של בני-ברוך. הצעתי לראובן להעלות איזה קטע קצר משעור של לייטמן לבלוג, בשביל קצת להכיר יותר.

    עוד משהו שרציתי להגיד ושכחתי זה שלא כולם יודעים כמה היינו נוכחים שם בבני-ברוך בזמן שהיינו שם. נכנסו כמו מטאור ובערנו כמו אחד, ובכל זאת שמרנו על הרבה ריחוק או יחודיות (תלוי מאיזה צד מסתכלים)
    ולא נכנסו ונהיינו חלק מהארגון למרות כל הלחץ והרצון של החברה שם.
    הם מאוד העריכו וקיבלו השראה וכוח מהנוכחות שלנו, וכמעט מהרגע הראשון הגענו לפגישה עם לייטמן וההנהלה על בנייה של מרכז בירושלים, על איחוד על יחודיות שיש לנו להעביר... ואת זה הם זוכרים, אני די בטוח.

    אני מרגיש שיש עדיין חיסרון שם למה שיש לנו פה.
    אולי זה לא הזמן, אולי זה לא מבורר אולי זה זמן להתחלה של משהו.. לא יודע. אבל זה חי.
    ולי אישית יש רצון להתחבר לאהבה האמיתית ששוכנת בהם ושאותה הם מפיצים. אבל ממקום שלם וממקום שיש לי ולנו מה לתת.

    זה בקשר לבני-ברוך.

    בקשר לעשייה שלנו יש עוד הרבה דברים...
    בהחלט היה לי תענוג לברר סוף-סוף יותר בפועל את הרבדים האלה.. שנזכה לרקום עור וגידים ובשר קודש!
    לילה טוב!

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.