יום שבת, 13 במרץ 2010

מאמר לימוד שבועי!!!! הפעם הרבה יותר קצר :)

אז הנה מאמר שבועי חדש לקריאה לימוד ועיון. הרבה יותר קצר ופשוט מהמאמר הקודם,
אז לא להתעצל!!! 

זה לא המאמר השלם אלא קטעים נבחרים , מי שירצה את המאמר השלם שיגיד אני ישלח לו.

להורדה פה : מאמר לימוד שבועי .

8 תגובות:

  1. מאמר מתן תורה של בעל הסולם. אחד המאמרים הבסיסיים שלו בו הוא מבאר את מהות עבודת ה' לשיתתו.

    השבמחק
  2. "...כי זהו ודאי גמור, אם שש מאות אלף איש מסתלקים מכל עסקיהם לצרכי עצמם ואין להם שום עסק בחייהם רק לעמוד על המשמר תמיד שלא יחסר שום צורך לחבריהם, ולא עוד אלא שיעסקו בזה באהבה עצומה בכל לבבם ונפשם ככל גדרה של המצוה "ואהבת לרעך כמוך", אז ברור בלי שום ספק, שאפס כל צורך מכל יחיד מחברי האומה לדאוג בשביל קיומו עצמו. ונעשה משום זה פנוי לגמרי משמירת קיומו עצמו, ויכול לקיים בנקל את המצוה של ואהבת לרעך כמוך בכל אותם התנאים המבוארים באות ג' וד'.

    כי איך תפול עליו דאגה על קיומו עצמו, בה בשעה ששש מאות אלף איש אוהבים נאמנים עומדים על המשמר הכן בהשגחה עצומה שלא יחסר לו כלום מצרכיו.."

    זה חלק מסוף המאמר שמרטיט את ליבי...
    תחשבו על זה אם כל אחד מאיתנו ממש, במקום שידאג על פרנסתו הדוחקת, על השכלתו הדלה, על ילדיו הגדלים, במקום זה ידאג לחבריו. אם כולכם הייתם דואגים לי לאוכל, לקורת גג, ולגדילה הרוחנית, באהבה עצומה, אז הייתי פנוי לחלוטין לדאוג לגשמיות ולדבקות של כל אחד ואחד ממכם. והיה לי מקום לתת אליו את אהבתי ורצוני ודאגתי. אם היה כל אחד מאיתנו מוכן לקבל את התמיכה והאהבה והרצון של השני והשני היה מתמסר בכל ליבו, לחבריו...

    אז היינו מקבלים תורה. אבל אנחנו עוסקים לרוב בשורש התורה... מה זה אומר???
    אם שורש התורה זה אחד יחיד ומיוחד אז זה חייב להתגלות באיחוד הנ"ל, והשאיפה שלי היא זו. והדרך היא "ואהבת לרעך כמוך..."

    אני קצת התבלבלתי...

    השבמחק
  3. אמת מוחלטת, אבל לא שלמה. בגלל זה הוא משיח בן יוסף (בעל הסולם נחשב לגלגול של משה, אני יודע שזה יעורר סערה, אבל לא כלכך אכפת לי. כך הוא כותב בחזונו, וכך אני מאמין). תורת משיח כוללת את האמת הזאת. חיבור ביננו הוא הכלי לקבלת השכינה, כי לא ניתן כלי לקבל את השכינה אלא השלום. אבל. להיכן תשפיע את רצונך להיטיב לחברך, אם לא יהיה לו חיסרון אמיתי משלו?

    השבמחק
  4. הדפסתי את המאמר, אקח לטיול ללמוד אותו עם מיכה ארז. נשמע מעניין.
    רק לא הבנתי את מה שאתה כתבת בסוף, אסף.
    הוא משיח בן יוסף או גלגול של משה?
    מה יעורר סערה? שהאדם חשב והרגיש שהוא גלגול של מישהו?

    ולשאלה אחרת:
    מהי תורת משיח? כלומר האם יש לה רובד מעשי שאינו מופיע בתורת משה? איך בדיוק לומדים תורה זו? מה המקורות שלה? היכן היא מופיעה?

    אני יודע שהיא מוזכרת הרבה אצל רבים וטובים, האם יש משהו שכתוב על כך בצורה מסודרת?
    אשמח ללמוד

    השבמחק
  5. אולי ההשוואה שלי בין תורת משה למשיח בין יוסף היא לא מדוייקת. אולי משיח בן יוסף מחבר בין נשמת משה ונשמת משיח, כמו שיסוד (יוסף) מחבר בין 9 הספירות שנחשבות לעליון לבין מלכות. איך שאני מבין את זה יש שני סוגים של תורות, תורת משה שהועברה על ידי נשמת משה (אברהם, משה, שמעון בר יוחאי, הרמב"ם, האר"י, ובעל הסולם [בעל הסולם מדבר על כך שהם גלגול של אותה הנשמה אם אני לא טועה, אבל בכל מקרה זה מרגיש לי נכון, ואפשר לראות את הקשר מבחינת האופי של התורה שלהם]), ותורת משיח שעברה מאדם ראשון, דוד, [בר כוכבא, למרות המחלוקת], רבי נחמן, והרב קוק.
    לסכם את תורת משיח בכמה משפטים, לא בכוחי או הבנתי.

    השבמחק
  6. אולי יותר נכון לאמר, תורת משיח שמתבטאת ב- אדם ראשון, דוד וכו'. התורה שעברה ונמסרה היא תורת משה, תורת משיח היא קבוע שמאיר מסוף העולם ועד סופו.

    השבמחק
  7. יש כל מיני דעות על מי הוא גלגול של משה או האר"י, גם הרש"ש מעיד על עצמו שהוא גלגול של האר"י, וגם חסידי ברסלב טוענים שרבי נחמן הוא נשמת משה.

    בעל הסולם לא כותב על רבי שמעון ואברהם לפי ידיעתי אלא רק מעיד עצמו אבל באופן ברור לגמרי שהוא זכה לעיבור של נשמת האר"י. ולא עיבור זמני. ועוד מוסיף שאף אחד לא זכה לעיבור נשמת האר"י מאז האר"י ועד אליו.

    ההבדל הפשוט בין תורת משה ל"תורת" משיח ניתן להבין בכל מיני מקומות המזכירים ומלמדים את ההבדל בין משיח למשה, בין דוד ומשה, לבעל הסולם ולרב קוק יש קטעים דומים באופן מפתיע, או אולי לא מפתיע מאחר והם היו נפגשים ומדברים רבות, אפשר לראות את ההסכמה של הרב קוק ועד כמה הוא מהלל את בעל הסולם.

    שניהם מדברים על כך, וכך גם בשאר המסורת שמשה לא כולל את כל ישראל בכללותם אלא כוללת רק את החלק שנקרא נשמות תלמידי חכמים, ומשיח כולל את כל ישראל מצד עצמם, ועצמיות יש בכל אחד, גם בתלמידי חכמים וגם בעם הארץ, ולהיפך אין, כלומר לא כל אדם הוא תלמיד חכם. לכן הגאולה היא ע"י בן דוד שהוא כללות ישראל, ובמקומות כתוב שהוא כללות נפש ישראל, אשר כל אדם הוא בעל נפש לא יחסר.
    כל זה היה ממקורות.
    תוספת שלי - במשך הזמן והגלות ובכלל, שכחנו שיש אור גדול יותר שנקרא אור משיח, אור המלכות, מלכות הבורא, מלכות ישראל, והפכה לנו למטרה שכולנו צריכים להיות תלמידי חכמים, וזו התכלית העליונה, וזה טעות.
    כל הטעות היא שלא נכללים באורו של משיח אלא רוצים לשעבד אותו תחת תלמידי החכמים.
    ידוע שבברסלב יש הנהגה שרבי נחמן הוא נשמת משה, אבל גם יש הנהגה שהוא משיח, פרדוקס מצחיק, שהרי משיח הוא לא משה. אבל, עצם כך שהם נשמה אחת, קשה להבחין מי הוא מי. חחחח.

    עד כאן בנתיים.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.